Beslissingen nemen volgens je human Design. Helpt schaarste creëren in je aanbod voor mensen met emotionele autoriteit?
Wil je dat degenen die zich inschrijven voor jouw dienst dat vanuit een diep verlangen doet en met de juiste intentie? Geef je klanten dan de ruimte om te laten voelen of jouw dienst echt bij hen aansluit of niet, daar doe je de mensen met een emotionele autoriteit een groot plezier mee.
Van alle mensen heeft 50% een emotionele autoriteit volgens hun Human Design profiel.
Als je namelijk vanuit Human Design kijkt kan je wel schaarste creëren in je aanbod. Echter niet je potentiële klanten voor het blok zetten om NU direct een beslissing te nemen. Daarmee gun je degenen met een emotionele autoriteit niet de ruimte om te weten of je aanbod écht bij hen past of niet. Met een emotionele autoriteit geldt de leefregel “there is no truth in the now”, waardoor het niet mogelijk is om welke commitment dan ook aan iets te geven als je NU moet kiezen.
Beslissingen nemen met je autoriteit
Human Design gaat over beslissingen nemen, beslissingen met je body en niet met je (geconditioneerde) mind. Het is een prachtige manier om beter te leren beslissingen te nemen die echt bij je passen, vanuit je soul, zoals je designed bent. Volgens Human Design heeft iedereen een eigen manier om beslissingen te nemen: met je autoriteit. Sommige mensen kunnen direct voelen of iets wel of niet bij hen past, anderen hebben een wat langere periode daarvoor nodig, zoals degenen met een emotionele autoriteit.
Er zijn binnen Human Design 5 vormen van autoriteit
Een gedefinieerd centrum bepaalt welke autoriteit je hebt. Je autoriteit helpt je bij het maken van beslissingen vanuit je ziel.
Emotionele autoriteit (50%) – pas beslissingen nemen als je emotionele helderheid voelt
Sacrale autoriteit (35%) – beslissingen nemen als je een duidelijke ja of nee voelt
Splenic autoriteit (10%) – een fluistering van je intuïtie/ je instinct, die je direct laat voelen of iets voor je is of niet
Heart-ego autoriteit (2%) – luisteren naar je hart, dat geeft je de richting die bij je past
G-autoriteit / self-centered autoriteit (2%) – de richting die je voelt dat je leven op mag gaan
Geen gevulde centres (1%) – je bent een reflector, geen gedefinieerd centrum, de autoriteit zit in de maancyclus die 28 dagen duurt
Schaarste creëren in je aanbod, helpt dat bij Emotionele Autoriteit in Human Design?
Een emotionele autoriteit herken je aan een gedefinieerde (gekleurde) solar plexus, ofwel zonnevlecht.
Een gedefinieerde Solar Plexus betekent een consistente en altijd bewegende mechanische Golf van emoties.
Als een boot in op zee: een gevoel kan in verschillende gradaties opkomen: Hoogtes, laagtes en in het midden van de golf. Je surft als het ware op een emotionele golf die highs en lows kent, waardoor je op het ene moment super enthousiast kan zijn over iets (in de high van je golf) en op een ander moment (in de low van je golf) er totaal niets in kan zien. Echter maak je niet de juiste beslissingen door mee te gaan met de getijden van je wave. De beslissingen die voor jou juist zijn maak je op een moment dat er emotionele helderheid is. Dus niet hoog of laag in je emotionele golf, maar als de boot zich in op rustig water bevindt (als er helderheid/clarity is)
Geen waarheid in het NU
Met een emotionele autoriteit geldt de leefregel “there is no truth in the now”.
Mensen met een emotionele autoriteit kunnen het verschil tussen wat goed voor hen is en wat niet, niet voelen in een high of in een low. Gedurende de gehele golf nemen ze een verschillend perspectief, dieper dan degenen zonder gevulde solar plexus.
Ze kunnen pas een beslissing nemen die in lijn is met hun design, op het moment dat ze emotionele helderheid voelen. Als er geen gevoelens zijn van grote opwinding of grote weerzin. Juist als het kalm aanvoelt van binnen, als het ware als de golf is gaan liggen. Voor belangrijke beslissingen is het vaak nodig om er minimaal 1 nacht over te slapen voordat er emotionele helderheid is.
Direct moeten reageren geeft mensen met emotionele autoriteit geen aligned beslissingen
Met deze wijze van schaarste creëren geef je degenen met emotionele autoriteit niet de ruimte die ze nodig hebben om te voelen of je dienst echt bij hem/haar past. Bijvoorbeeld:
– Een aanbod waar je direct op moet reageren omdat het anders vervalt,
– Een aanbod dat afloopt als je je scherm sluit,
– Een teller die aangeeft dat je binnen 2 uur moet beslissen.
Hoe maak ik dan een aanbod, rekening houdend met emotionele autoriteit?
Natuurlijk kan er een deadline aan de inschrijving zitten of een bepaalde actieperiode, dat werkt vaak juist goed, omdat je mensen dan de gelegenheid geeft een knoop door te hakken en dat kan juist je sales bevorderen. Maar wil je dat degenen die zich inschrijven dat ook vanuit een diep verlangen doen en met de juiste intentie, gun je klanten dan wat tijd. Wat tijd om je aanbod te kunnen laten landen en op zich in laten werken, zodat ook degenen met een emotionele autoriteit volledig achter hun keuze staan. Dat ze niet achteraf balen dat ze zich hebben laten verleiden tot iets wat hen niet echt past en waardoor de kans groter is dat ze daardoor ook als klant niet enthousiast zullen zijn over je dienst.
Of je een emotionele autoriteit hebt herken je doordat in jouw Human Design profiel de solar plexus gevuld is.
Heb je jouw unieke Human Design profiel nog niet? dan kan je via deze link je chart gratis opvragen. Je hebt je geboortedatum, tijd en plaats nodig om je chart te laten berekenen.
Website & Human Design Reading voor soulpreneurs
Ben je een soulpreneur en wil je een (nieuwe) aansprekende en verbindende website en daarbij ook een reading over jouw Human Design Chart? Zodat je met jouw Design kan gaan experimenteren om beslissingen te nemen steeds meer in lijn met je ziel, in zowel je bedrijf als in je Privé.
Ik help je graag.
Neem gerust een kijkje bij mijn aanbod
Podcast over Human Design
Emma Dunwoody heeft een super interessante podcast gemaakt over Human Design. Deze episode gaat over hoe het is om met of juist zonder gevulde solar plexus (emotionele autoriteit) door het leven te gaan. De podcast is in het engels.
