Selecteer een pagina

Hoe spreek je, als coach of therapeut, op je website direct je gewenste klant aan?

Soul Marketing

Hoe zorg je dat je écht connectie maakt met je klant op je coachingswebsite?

In gemiddeld 7 seconden beslist een bezoeker of je dienst interessant voor hem is of niet. Je bezoeker wil dus in 7 seconden kunnen zien wat je doet, voor wie, & welk probleem je oplost of welk verlangen je kan waarmaken. En als je regionaal werkt, in welke regio je zit.

7 seconden waarvan je niet wilt dat die verloren gaat aan zinnen zoals “Welkom op mijn website” of “Wat leuk dat je mijn website bezoekt, mijn naam is…”. Dat zie je nog vaak staan op een homepage en dat is jammer, want dan gaat er kostbare tijd verloren die je beter kan besteden om je klant echt aan te spreken.

Je wil dat je bezoekers in die 7 seconden een heldere eerste indruk van je hebben. Dat ze zien:

1. Wat je doet
2. Voor wie
3. Wat het resultaat is
Zodat je bezoeker direct kan beslissen: Lost dit mijn probleem op of vervult het een verlangen? Past dit bij mij?

En hoe doe je dat dan? direct je gewenste coachingsklanten aanspreken?

Begin altijd met WIE. Weet voor wie je schrijft zodat je connectie kan maken met jouw ideale klant.
Een bezoeker is op zoek naar een oplossing voor zijn probleem of naar een manier om zijn verlangen te vervullen. Hij komt op je website met één reden: onderzoeken of jij de juiste persoon bent die hem kan helpen met een oplossing voor zijn probleem of met het waarmaken van zijn verlangen. Het is dus super belangrijk dat je helder hebt wiens probleem je oplost of wiens verlangen je in vervulling laat gaan én dit ook uitstraalt.

Maak eerst de reis naar binnen zodat je daarna gericht je reis naar buiten kan maken.

Door eerst binnen in jezelf te kijken krijg je helder wat je boodschap gaat zijn. Wat gun je jezelf?
Waarschijnlijk een bloeiende business waarin je zelf kan groeien, als persoon, als ondernemer, dat je goed kan leven van je diensten, dat geven en nemen in balans is, dus dat je een eerlijke en reële prijs ontvangt voor je diensten.
Dat je anderen kan helpen, daar krijg je een goed gevoel van, je wilt iets bijdragen in het leven van de ander, je hebt zelf iets meegemaakt in je leven wat je heeft aangezet om een route te bewandelen die je nog niet kende en heeft je zoveel gebracht in je leven dat je anderen dat ook gunt. Of je hebt een enorme passie voor een geneeswijze of manier om het bewustzijn te veranderen. Bijvoorbeeld voetreflexologie of yoga. Je wordt er als het ware naartoe getrokken om er meer over te weten, meer over te leren en je ziet dat je mooie resultaten behaalt. Je wilt de juiste klanten bereiken omdat je weet dat je hen hiermee vooruit kan helpen.

Hoe kan je dat gevoel dat je krijgt van mooie resultaten en stralende klanten, nou in een aansprekende tekst gieten?

Dat kan als je weet voor wie je schrijft, met wie ga je de connectie maken?
En schrijf het echt uit, niet alleen in je hoofd bedenken, maar een rustig moment nemen dat je lekker in je vel zit, en ga dan op ontdekkingstocht wie je het allerliefste helpt. Zie het voor je, voel het gevoel wat je ervan krijgt als je die mensen helpt en schrijf op wat in je opkomt. Het hoeft niet in een keer goed, het hoeft niet perfect, laat vooral de mind niet bijsturen door de “ja maars” of “wat als” die in je gedachten opkomen.  Het gaat hier om in eerste instantie puur vanuit je verlangen te schrijven. Het praktische stuk komt later wel. Neem hier echt de tijd voor. Alles gaat veel soepeler als je super helder hebt aan wie je je diensten aan gaat bieden: je websiteteksten, je gesprekken met potentiële klanten, je uitingen op social media enz.

Kies, dan word je ook gekozen

En inderdaad je kiest voor een bepaalde groep, een bepaalde groep mensen die je super goed kan helpen, waar je hart naar uit gaat, waar je energie van krijgt en tevreden klanten. Focus je op hen, en op hen alleen. Je mag je vijver veel kleiner maken dan je in eerste instantie denkt. Zorg dat jij de specialist bent in jouw niche. Dat je super goed bent op jouw stukje. Jouw stukje waar een kleine groep mensen interesse in heeft en voor wil betalen. Want als je kiest, kan je ideale klant jou ook makkelijker kiezen. Hij/zij voelt zich dan aangesproken, voelt zich gezien, herkend en wil meer te weten komen over je dienst. En dat is wat belangrijk is.
Schrijven vanuit je hart, niet bang zijn om te kiezen, je spreekt daarmee je gewenste doelgroep aan en spreekt meteen degenen NIET aan die NIET bij je passen. En dat is ook belangrijk en fijn omdat het voor beiden prettig is om geen tijd te investeren in iets wat niet of niet voldoende bij je past.

Start met de volgende vragen:

Ik help het allerliefste….. (ideale klant, waarbij je het gevoel hebt dat de tijd voorbij vliegt en je hoog in je energie zit)
en ik bereik bij hen…. (resultaten, waarmee ze super blij zijn nadat je ze hebt geholpen)
en dat doe ik omdat… (dat is je why, dat is je missie, wat je jezelf gunt en wat je je klant gunt)

Ga dan een stapje verder en concretiseer je gewenste klant.
Heb je voor ogen bij welke klanten je flow ervaart in je werk? Zie je voor je met wie je mooie resultaten behaalt en wie enthousiast is over de uitkomst? Dat zijn de mensen die je wilt helpen, dat is je ideale doelgroep.

Omschrijf je gewenste doelgroep zo specifiek mogelijk

Waar komen ze vandaan?
Wat is het geslacht?
Wat is hun leeftijd?
Wat is hun gezinssamenstelling?
Is je klant een particulier, een ondernemer of groot bedrijf?
Wat zijn de kenmerken van je klant? (wat is hun passie, hun drijfveer, hobbies, waar lopen ze warm voor)
Wat zijn hun problemen? (in relatie tot jouw aanbod)
Wat zijn hun verlangens? (in relatie tot jouw aanbod)

Hoe spreek je dan daadwerkelijk je gewenste klant aan op je coachingswebsite?

Als je weet wie je klant is, dan kan je daar je taal op aanpassen. Je kan de woorden kiezen die passen bij jouw klant. Spreek je klant direct aan en schrijf je met een open hart. Maak connectie met jezelf intern en met je klant en start dan met schrijven, schrijven om connectie te maken. Ga vanuit die flow schrijven. En laat los dat het perfect moet zijn, schrijf zoals je zelf bent, zoals je ook tegen een goede vriendin, die in je doelgroep valt, zou spreken. Dan komen de teksten het meest natuurlijk en zoals jij bent. Zodat je bezoeker een helder en eerlijk beeld krijgt. En als ze dan voor je kiezen, dan kiezen ze echt voor jou, omdat ze aansluiting vinden in wie je bent, wat je aanbiedt en voelen dat je ze verder kan helpen.

Dan zal je zien dat jouw ideale klant ruim voorbij die 7 seconden op je website blijft..

Ben jij een coach of therapeut en wil je graag een unieke en aansprekende website?
Ik help je graag. Neem eens een kijkje bij mijn aanbod

Hoe-spreek-je-als-coach-of-therapeut-op-je website-direct-je-gewenste-klant-aan

Recente berichten

Hoe kies je een kleurenpallet voor je website?

Hoe kies je een kleurenpallet voor je website?

Een kleurenpallet kiezen voor je website is met de juiste tools een super leuke en eenvoudige klus. Zorg ervoor dat je kleurenpallet op je website aansluit bij wie je bent en wat je de bezoeker wil laten voelen: stoer, sjiek, zakelijk, rustig, kleurrijk, speels, warm,...

Gratis checklist voor een waardevolle website

websitebouw voor coaches en therapeuten webdesign

Download de gratis checklist

Klik hier

Pin It on Pinterest